Struktura organizacyjna Urzędu Komisji - Komisja Nadzoru Finansowego

Urząd Komisji

Departament Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji (DBI)

Data aktualizacji:
  • Dyrektor - Bartłomiej Getlich
  • Sekretariat tel.: (22) 262 56 56

Do zadań Departamentu Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji (DBI) należy zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości działania Urzędu Komisji, w tym także ustawowo chronionych zasobów informacyjnych, w szczególności:

  • realizacja zadań związanych z planowaniem, wdrażaniem, testowaniem i doskonaleniem:
    • Systemu Zarządzania Ciągłością Działania Urzędu Komisji,
    • Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji Urzędu Komisji,
    • Planu Awaryjnego Urzędu Komisji, w tym organizacja i obsługa posiedzeń Sztabów Kryzysowych, przewidzianych w Planie Awaryjnym Urzędu Komisji;
  • realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, „Narodowego Programu Ochrony Infrastruktury Krytycznej” oraz innych przepisów nakładających obowiązki na operatorów infrastruktury krytycznej;
  • realizacja zadań w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia, ochrony przeciwpożarowej oraz nadzór nad systemami bezpieczeństwa;
  • współpraca z organami państwa oraz innymi organizacjami, instytucjami i podmiotami w zakresie bezpieczeństwa fizycznego rynku finansowego oraz w zakresie właściwości DBI;
  • zarządzanie incydentami bezpieczeństwa fizycznego i bezpieczeństwa informacji;
  • monitoring zagrożeń i koordynacja działań w wypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej w rozumieniu ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
  • budowanie i wzmacnianie świadomości pracowników Urzędu Komisji w zakresie bezpieczeństwa;
  • prowadzenie działań związanych z zadaniami obronnymi i pozamilitarnymi przygotowaniami obronnymi;
  • obsługa centrali telefonicznej i recepcji Urzędu Komisji;
  • realizacja zadań wynikających z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • zapewnienie obsługi merytorycznej i organizacyjnej Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych oraz zespołu ochrony informacji niejawnych;
  • współpraca z Krajowym Centrum Informacji Kryminalnych (KCIK) Komendy Głównej Policji;
  • prowadzenie obsługi kancelaryjnej i przechowywanie dokumentacji oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich złożenia na podstawie przepisów art. 41a i art. 47a ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych.
Do zadań DIB należy także:
  • wykonywanie zadań Komisji i Urzędu Komisji jako administratora danych osobowych, w tym prowadzenie rejestru upoważnień do przetwarzania danych osobowych;
  • zapewnienie obsługi merytorycznej i organizacyjnej IOD w zakresie wykonywanych przez niego zadań.