Biura Usług Płatniczych
Wykreślenie biura usług płatniczych (BUP) z rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego (rejestr) dokonywane jest na podstawie wniosku składanego do KNF. Wniosek o wykreślenie BUP nie podlega opłacie skarbowej.
Formularz wniosku o wykreślenie BUP jest dostępny tutaj.
Wniosek powinien zawierać wskazane elementy:
1. dane wnioskodawcy:
a. imię i nazwisko (w przypadku osoby fizycznej – przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą)
b. nazwę (firmę),
c. numer wpisu w rejestrze,
d. numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile wnioskodawca taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
e. siedzibę i adres albo miejsce zamieszkania i adres,
2. datę zakończenia działalności.
Data zakończenia działalności jest polem nieobowiązkowym.
Wykreślenie z datą wsteczną jest niemożliwe. Jeśli wykreślenie ma nastąpić z datą przyszłą, należy wskazać datę w polu data zakończenia działalności.
Komisja Nadzoru Finansowego nie wystawia zaświadczeń o wykreśleniu biura usług płatniczych z rejestru.
Rejestr jest jawny. Status wpisu BUP można śledzić na tutaj.
Sposób złożenia wniosku
Podpisany przez wnioskodawcę lub jego pełnomocnika wniosek o wykreślenie BUP (wraz z dokumentem potwierdzającym ustanowienie pełnomocnika i uiszczenie opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł – jeżeli takie występuje) można złożyć:
1. za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej UKNF (ePUAP): /2447pvjake/SkrytkaESP
2. za pośrednictwem poczty na adres korespondencyjny:
Komisja Nadzoru Finansowego
ul. Piękna 20
skr. poczt. 419, 00-549 Warszawa 1
3. osobiście – w biurze podawczym KNF czynnym w godz. 8:15-16:00, pod adresem:
Komisja Nadzoru Finansowego
ul. Piękna 20
00-549 Warszawa.
Kontakt
W przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji lub wyjaśnień, należy zwrócić się bezpośrednio do Departamentu Bankowości Równoległej KNF:dbr@knf.gov.pl