Wniosek o wpis do rejestru ZASI
Podmioty ubiegające się o wpis do rejestru ZASI mogą skorzystać z formularza wniosku o wpis do rejestru ZASI. Wypełnienie formularza nie jest równoznaczne z uzyskaniem wpisu do rejestru zarządzających ASI. Dokonanie wpisu jest poprzedzone przeprowadzeniem postępowania administracyjnego, w którym UKNF może wezwać wnioskodawcę do przedstawienia dodatkowych informacji.
Wykorzystanie przez wnioskodawcę formularza nie jest obowiązkowe, jednak UKNF zachęca do korzystania z niego. Wniosek można również złożyć w innej formie pisemnej. Na kompletny wniosek składają się wszystkie wymagane prawem załączniki określone w art. 70zc ust. 2 Ustawy.
Formularz dostępny jest również w wyszukiwarce wniosków i formularzy składanych do UKNF.
Niezależnie od sposobu wypełnienia wniosku, musi on zostać podpisany zgodnie z zasadami reprezentacji spółki, a następnie wraz z kompletem dokumentów powinien być przekazany do UKNF w jednej z poniższych form:
ul. Piękna 20
00-549 Warszawa
skr. poczt. 419
Analiza formalna i merytoryczna wniosku
Na wstępnym etapie rozpatrywania wniosku o wpis zarządzającego ASI do rejestru ZASI jest dokonywana weryfikacja formalna wniosku w zakresie wymagań określonych w art. 70zc ust. 2 Ustawy, a także:
czy przekazane dokumenty spełniają wymagania dotyczące formy, wskazane w art. 76a k.p.a.,
czy wniosek został podpisany przez osoby uprawnione do reprezentacji wnioskodawcy, a jeżeli wniosek został złożony za pośrednictwem pełnomocnika,
czy pełnomocnictwo zostało prawidłowo udzielone, tj. podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wnioskodawcy wraz z uiszczeniem opłaty skarbowej od tego pełnomocnictwa.
W przypadku braków w tym zakresie, UKNF wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.
W kolejnym etapie, w ramach prowadzonego przez UKNF postępowania administracyjnego dokonywana jest analiza merytoryczna wniosku. W przypadku stwierdzenia takiej konieczności, do wnioskodawcy przesyłane jest pismo z uwagami z prośbą o dokonanie stosownych zmian i uzupełnień dokumentacji złożonej wraz z wnioskiem.
Wpis do rejestru jest czynnością materialno-techniczną i nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Odmowa dokonania wpisu do rejestru zarządzających ASI przez KNF zachodzi natomiast w drodze decyzji administracyjnej.
Termin rozpatrywania wniosku
UKNF rozpatruje wniosek o dokonanie wpisu zarządzającego ASI do rejestru zarządzających ASI zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Obowiązki wnioskodawcy
W toku postępowania administracyjnego, wnioskodawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić UKNF o każdej zmianie mającej wpływ na aktualność informacji i dokumentów dołączonych do wniosku, w tym o zmianie składu organów statutowych lub adresu wnioskodawcy. Oznacza to, że w przypadku zmiany informacji i dokumentów dołączonych do wniosku, to na wnioskodawcy spoczywa obowiązek ich przekazania do UKNF, bez uprzedniego wezwania.