Struktura organizacyjna Urzędu Komisji - Komisja Nadzoru Finansowego

Urząd Komisji

Departament Zarządzania Zasobami Ludzkimi (DZL)

Data aktualizacji:
  • p.o. Dyrektora - Marta Perycz
  • p.o. Z-cy Dyrektora - Justyna Hetmanowska-Graf
  • Sekretariat tel.: (22) 262 50 98

Do zadań Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi (DZL) należy kształtowanie polityk w zakresie zatrudniania, wynagradzania, działalności szkoleniowej i socjalnej w Urzędzie Komisji oraz zapewnienie należytej jakości kadr, procesu rekrutacji i podnoszenia kwalifikacji pracowników, w szczególności:

  • opracowanie i wdrożenie systemów: wynagrodzeń, premiowania, nagradzania, motywowania, awansowania i przeszeregowywania;
  • dokonuje czynności z zakresu prawa pracy, w tym dotyczących nawiązania, zmiany i ustania stosunku pracy wobec pracowników Urzędu Komisji z wyłączeniem stanowisk dyrektorów zarządzających pionami, dyrektorów departamentów, zastępców dyrektorów; i innych pracowników podległych bezpośrednio Przewodniczącemu
  • opracowywanie projektów budżetów i przygotowywanie propozycji rozdziału środków na wynagrodzenia, premie i nagrody;
  • przygotowywanie i kontrola realizacji budżetu w zakresie kosztów osobowych, zgodnie z zatwierdzonym planem  finansowym;
  • przygotowywanie wypłaty wynagrodzeń osobowych i bezosobowych dla pracowników oraz rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i urzędami skarbowymi;
  • projektowanie, opracowywanie i wdrażanie polityki osobowej oraz zasad optymalnej polityki zatrudnienia w Urzędzie Komisji; planowanie poziomu zatrudnienia, zgodnie z planem finansowym;
  • rekrutacja nowych pracowników do Urzędu Komisji, zgodnie z obowiązującymi regulacjami i standardami, we współpracy z DCO, zapewniającymi pozyskiwanie  kandydatów o wysokim potencjale z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym do pracy w Urzędzie;
  • opracowywanie zasad gospodarowania oraz gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;  
  • kontrola przestrzegania przepisów prawa pracy oraz dyscypliny pracy przez pracowników Urzędu Komisji;
  • wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy, na podstawie stosownych upoważnień;
  • udział w procesie zarządzania konfliktami interesów dotyczącymi pracowników Urzędu;
  • kształtowanie, nadzorowanie i realizacja polityk w zakresie szkolenia, edukacji i rozwoju pracowników Urzędu;
  • przygotowywanie i kontrola realizacji budżetu w zakresie kosztów szkoleniowych, zgodnie z zatwierdzonym planem  finansowym;
  • opracowywanie i wdrażanie systemów oraz metod przeprowadzania ocen okresowych pracowników Urzędu Komisji; opracowywanie i wdrażanie systemów badań opinii pracowniczych;
  • przechowywanie akt osobowych pracowników Urzędu Komisji oraz wszelkiej dokumentacji dotyczącej warunków pracy;
  • zarządzanie relacjami z organizacjami przedstawicieli pracowników, w tym ze związkami zawodowymi.