O KNF
Krystian Wiercioch, Zastępca Przewodniczącego KNF, podczas Europejskiego Kongresu Finansowego wziął udział w panelu „Nowa rekomendacja U – pierwsza w Europie regulacja minimalnej wartości dla klienta”.
Podczas swojej wypowiedzi wskazał, że produkty ubezpieczeniowe w bankach zmieniają się, a zmiany te zależą od banków i od zakładów ubezpieczeń, a nie od regulacji. Regulacje pokazują jedynie ramy, które muszą wypełnić podmioty nadzorowane. Zaznaczył, że poprzez rekomendację U Urząd KNF rozpoczął „na poważnie” dialog o tzw. customer value (wartość dla klienta). „Obecnie, praktycznie na każdym spotkaniu, jakie ja odbywam, mamy dyskusję na temat wartości produktu dla klienta. Wartość dla klienta jest ważna. Zakłady ubezpieczeń powinny o tę wartość dbać i powinny tę wartość dla klienta wbudować w produkty” – powiedział.
Dodał, że ubezpieczenia są produktami bardzo skomplikowanymi. Zakłady ubezpieczeń, które te produkty przygotowują, świetnie się na nich znają, co tworzy przewagę informacyjną zakładu ubezpieczeń w stosunku do klienta. Stąd wprowadzanie minimalnych standardów, takich, jak rekomendacja U powoduje, że te przewagi się wyrównują. „Pokazujemy, że produkt ubezpieczeniowy, który będzie zgodny z rekomendacjami, co do zasady będzie dobrym produktem. I po to jest też rekomendacja” – powiedział. Wskazał, że rolą zakładów ubezpieczeń oraz dystrybutorów jest przygotowanie takich produktów, które będą intuicyjnie obejmowały te ryzyka, które te produkty powinny zawierać.